zaterdag 30 juni 2012

Stress vol Sorteren!

Een paar jaar geleden attendeerde een vriendinnetje mij op een merkwaardig karaktertrekje...
Nadat ik uitgebreid verteld had over het opruimen van een kelder/zolder/kast,
 ik weet het werkelijk niet meer, zei ze:
"En? Voel je je nu iets beter?
Ik keek kennelijk nogal verbaasd.
"Als jij dingen lastig vindt ga jij opruimen, orderenen en sorteren."
Jou manier om grip te krijgen om de dingen om je heen.

Ik moest er erg om lachen maar ik kon zonder moeite de tijden opnoemen die moeilijk waren.
En wat ik deed...

Hoe ik ooit eens een week lang ongeveer 600 kaarten ordende
toen mijn schoonmoeder plots overleed.
De ene dag moest alles op kleur.
Dan weer op gedichten.
Of op bloemen & bomen.
Op familie of vrienden of collega's of mensen van de kerk...

Uren was ik er zoet mee terwijl ik, 32 weken zwanger, me afzonderde in de keuken.
En maar sorteren...

Zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen...
Inmiddels ben ik zover dat ik de patronen herken.
Zo moest vorige week mijn "leuke kaartjes" bak het ontgelden
Om een beetje grip te krijgen op de rumoerige tijden in mijn leven.
En zonder al te dramatisch te willen doen hier, doen kan ik het iedereen aanraden.

Ga lekker sorteren & ordenen in stressvolle tijden!
(En ook al helpt het geen ene flikker, wel heel lekker zo'n opgeruimde kaarten bak ;))


~ Give your stress wings and let it fly away ~
T. Guillemets

17 opmerkingen:

  1. Deed ik dat maar! Als ik echt in een moeilijk periode zit (niet zomaar een dipje) komt er niets uit mijn handen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als sorteren helpt...dan gewoon blijven doen! En je tafel ziet er zo fijn uit met al die mooie papieren spulletjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar: sorteren, opruimen en kasten uitwassen en van die dingen.
    En het gevoel hebben veel te weinig tijd te hebben en steeds meer kasten zien die een beurt moeten krijgen...
    Het scheelt al veel als je die patroneren herkent hé!?
    Veel zen gewenst!
    Enne: idd een mooie tafel vol!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, zo herkenbaar.En plots krijg ik dan veel ideetjes van dit moet sus en dat moet zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig, sorteren, kom je dingen tegen waarvan je soms niet meer wist dat je ze nog had. Geniet ervan, zien er leuke kaarten uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar, meestal komt het bij mij neer op 'kasten uitruimen, soppen en weer inrichten'... Sjonge, buiten die periodes moet er heel wat gebeuren voordat ik zoiets doe, pfff! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi! Wat heb je een leuk blog om rond te snuffelen :)
    Enneh, je verhaal is zeer herkenbaar! Ik doe precies hetzelfde!
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat deed ik ook op het einde van m'n beide zwangerschappen! Alle schuiven kwamen zo aan beurt in het weekend voor ik bevallen ben ;-) Ook wel "nestdrang" genoemd.
    Toffe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via via kwam ik op je blog, gezellig om daar rond te kijken, en soms zo herkenbaar!!

    Ik ga je volgen.

    Groetjes vanChristien van Bizzy Chrissy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar, toevallig ook aan het ruimen. Morgen een aanhangwagentje vullen! Ik bewaar veel te veel. Maar de schuur is nu heerlijk opgeruimd en tot mijn verbazing groter dan ik dacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helaas, ik zou willen dat ik dat ook had. Dan werd er miss nog eens iets opgeruimd. Maar de foto ziet er in ieder geval heel gezellig uit. Ik ken wel anderen die graag sorteren. Zo heeft een vriendinnetje laatst een doos met bedeltjes (voor mij) gesorteerd, terwijl ze een moeilijk verhaal te vertellen had. Allebei happy, haha.
    Groeten Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was voor de naam van je blog gevallen....:) heel herkenbaar, die sorteertic....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat herkenbaar! haha Ik doe exact hetzelfde :-) Wat heb je een leuk blog trouwens! Hier ga ik op zeker nog vaak terugkomen! Je hebt er weer een fan bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee, wat een grappige ontdekking! Ik ga eens kijken of het bij mij ook zo werkt. In elk geval weet ik dat opruimen wel je hoofd leeg maakt. Leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat klinkt herkenbaar! Ik heb dat met boeken. Regelmatig richt ik mijn boekenkasten opnieuw in. De ene keer op kleur, de andere keer op formaat, dan weer op onderwerp...

    BeantwoordenVerwijderen