woensdag 20 maart 2013

The day after...

.... Voel ik me ontzettend gesteund door jullie hartverwarmende reacties!
Zo. Laat dat gezegd zijn. Reuze bedankt!!

Na een zo goed als slapeloze nacht kwam gelukkig de dag.
Hyper was is gisteravond.
In opperste staat van paraatheid terwijl mijn lijf allang niet meer meedeed.
Gekke gewaarwording.

De dag gisteren begon om 6 uur met man aan mijn been,
"Ik denk dat er ingebroken is in ons huis"
Ik loop naar beneden. Adrenaline.
Achterdeur opengebroken, drie laptops missen we.
Telefoon, Autosleutels! Op naar buiten, hij staat er nog maar is open.
Dan, opeens, mijn Canon! mijn bij elkaar gespaarde camera...

Weg van de plek waar ik het gisteren na het maken van mijn blog foto neerzette.
Gek genoeg raakt dat het meest. Sparen, prijzen vergelijken, wat wil je,
Eindelijk geld genoeg, trots zijn en dan...weg...

Politie, verklaring en dan doen we iets wat ik niet op durf te schrijven.
We traceren 1 van onze spullen en dat leidt er toe dat de daders worden gepakt!
( gek hoe ik dit niet durf te beschrijven, bang voor....)

Helaas worden onze laptops nog kapot gemaakt voor de aanhouding.
( Hoe durf ik ook niet te vertellen, maar we zijn in shock.)
Ben te naïef voor dit soort dingen.
Kom, ik hou van kringloop spulletjes en mooi papier.
Heb geen, en wil geen kennis hebben van dit soort zaken.

De politie is fantastisch en we krijgen complimenten.
Vandaag komen al onze spullen op eentje na terug.
Laptops terug maar onbruikbaar...

Camera is terug, bij mij, waar ie hoort! 
Genoegdoening, ze zitten vast en dat maakt iets goed.

Toch voel ik me een vreemde in mijn eigen huis.
Kwetsbaar en schichtig om me heen kijkend.
Het zal slijten. Zo gaat dat. 
Ik zal van mijn huis geen fort maken, maar mezelf en de mijnen beter beschermen.
En een tikje naïef blijven. 
Om de goedheid van mensen te bewaren.
Te geloven.

Zo ga ik het doen! ( Zei ze stoer!) :)
Nog goede tips ;)

Geen foto's nog, op de iPad, dus niks te centreren, maar wel een quote!

 ~ Keep Calm and (s)Cary on! ~
                    :) 


28 opmerkingen:

  1. Och meis, je camera is terug, dat is dan even een lichtpuntje. Goed dat ze gepakt zijn en heel begrijpelijk dat je bang bent, heel logisch. Het is al moeilijk genoeg onbevangen te blijven en vertrouwen te blijven houden in het goede van de mensen als je weet dat er door en door rotte appels tussen zitten. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o ingebroken dat lijkt me zooooo vreselijk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk.
    Dat mensen je zoiets aan kunnen doen.
    Gelukkig nu gerechtigheid, maar de angst moet slijten.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt het wel mee! Fijn dat je camera terug hebt.
    Hoop dat je vannacht een beetje kan slapen en dat de angst steeds wat meer verdwijnt.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, meid, wat ben ik blij voor jullie dat de meeste spulletjes terug zijn en dat de daders opgepakt zijn. Doe nu maar rustig en probeer het wat gezellig te maken samen. Laat ze jullie niet klein krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat er spulletjes terug zijn,vreselijk van de laptops,lijkt mij nog wel even duren voor het gevoel weg is,maar idd het slijt,goed dat ze zijn gepakt,ik heb geen tips,wij doen alles op slot en meer kunnen wij niet doen,bij ons lijkt het wel een beetje op een fort,poortdeur op slot,in de voortuin een pergola met betongaas en een hoge poort,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongelofelijk! Verschrikkelijk. Ik hoop dat jullie het snel achter jullie kunnen laten. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je spullen terug zijn. Natuurlijk maakt het een hoop goed maar het neemt de angst en de onmacht niet weg.. zet m op xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee, dat is toch wat zeg! Goed dat ze opgepakt konden worden en super dat ik elk geval je camera terug is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gelukkig zijn die sukkels gepakt, hoop dat dat een beetje goed doet, maar die angst, bah! Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach, dappere jij! Wat vreselijk naar zeg, maar ze zitten vast, hoppa, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pff klinkt allemaal toch heel heftig. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Zo maak je geen fort van je huis, maar wel energetisch beschermd. Denk nooit dat je de engelen weghaalt van belangrijkere taken! Er zijn er meer dan genoeg en aartsengel Michaël kan op meerdere plekken tegelijk zijn.
    Heel veel sterkte! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ieuw.. echt, de rillingen zeg. ben wel erg blij dat je de spullen weer terug hebt (ookal is het eén en ander onbruikbaar) maar kan me wel voorstellen hoe 'eng' het gebeuren allemaal is.

    nog steeds heel veel sterkte en wel even een kleine hooray (hooray!) voor de terugkeer van de Canon in jouw armen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oja, kan me de angst voor represailles heeeeeeeeeeel goed voorstellen. (tenminste, ik neem aan dat je het daar over had...) Ik heb eens straatroof meegemaakt en heb de daders dezelfde nacht nog kunnen identificeren.... Ik woonde op een flat, maar heb echt maanden slecht geslapen... (lichte ptss) Ik hoop dat het jullie beter zal vergaan! En ik ben blij dat ze zo snel gepakt zijn en dat jullie spullen weer terug zijn. Die horen namelijk ook bij jullie en bij niemand anders!
    Sterkte ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig heb je je camera terug!!
    Maar kan me idd voorstellen dat je je een vreemde in je eigen huis voelt.
    Nog een X sterkte van mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoop dat het angstige gevoel snel slijt. Ik kan het me haast niet voorstellen hoe eng het is als er vreemden in je huis hebben rondgelopen en spullen waar je zo hard voor gewerkt hebt, hebben meegenomen, Fijn dat jullie toch de spullen weer terug hebben ookal is niet alles heel meer. Veel sterkte en ik hoop dat jullie de slaap kunnen vatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och wat fijn dat je camera in ieder geval ongeschonden terug is. Ook fijn dat de daders vast zitten. Ik hoop dat ze flink gestraft worden! Van andermans spullen blijf je gewoon af! Ik hoop echt dat het nare, vreemde gevoel vlug weggesleten is! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je hart blijven openstellen, tegen (soms) beter weten in.
    anders maakt het nog meer kapot dan je lief is.
    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het heel erg voor jullie. Ben blij dat ze vast zitten. Ik hoop dat zij ooit leren invoelen wat dit doet bij hun slachtoffers. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed dat die mensen nu achter de tralies zitten! Je lijkt er toch goed mee om te gaan! moedig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je bent in m'n gedachten

    jokekonings.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wil dit echt nooit meemaken... Al een geluk dat je die dingen kon opsporen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een akelige geschiedenis.. dat zal nog een poosje na ebben.. heel veel sterkte daarmee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bah... Ze beseffen niet dat het veel meer doet, dan alleen je spullen kwijt (die gelukkig weer terug zijn). Sterkte voor de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Veel sterkte toegewenst.

    jokekonings.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. via via via kom ik op je (mooie)blog terecht, zoals dat meestal gaat. alleen nu kom ik binnen vallen in een wel heel akelig verhaal.. wat vreselijk! heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen