dinsdag 7 januari 2014

De kroon op je werk!


Vandaag gebeurde er iets in mijn werk.
Iets waardoor ik de hele dag met een dankbare glimlach op mijn werk zat ☺
 
Er gebeurde iets tussen 2 mensen.
Uitgesproken.
Gehoord.
Gezien.
Erkenning.
 
Ik stond er bij en keek er naar.
Het raakte me.
Het was ontroerend.
Kwetsbaar en dapper tegelijk.
 
Een eerste stap...
 
Dit soort gesprekken zijn de kroon op mijn werk.
Weet ik waarom ik dit werk doe!
 
Wat is voor jullie de kroon op jullie werk...
De juweeltjes zeg maar...?
 
Dit onderstaande kroontje maakten we van een wc rolletje en tape!
We knipten er puntjes uit en maakten er een mooi strikje onder zodat het blijft zitten!
 
 
~ Lift up your head princess, if not the crown falls ~
Author unknown
 

6 opmerkingen:

  1. Als leerlingen dankbaar zeggen dat ze graag mijn lessen bijwonen. Als ze hun best doen. Als ze elkaar helpen. Als ze stap voor stap een beetje groeien als mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou willen dat ik kon zeggen wat de kroon op m'n werk is....maarre.... ik zit nog altijd zónder :-(
    Erkenning is belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrouwen die altijd in spijkerbroeken lopen (bang dat een jurk of rok ze niet staat!) en ze zo ver te krijgen dat ze met een jurk de winkel uitlopen.
    En dan terug naar de winkel komen om je te bedanken dat iedereen het zo mooi vindt.
    Veel vrouwen hebben echt een minderwaardigheidscomplex ,...zo jammer is dat.
    Ja,...daar kan ik blij van worden . Vrouwen die blij de winkel uitlopen.
    Groet!,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is fijn als het goed gaat op je werk,helaas heb ik dat niet,alleen maar ellende op het werk helaas,dat zelfs de FNV ermee bezig is,nou ja wel een blij moment trouwens,gister hebben wij een kort geding gewonnen tegen het bedrijf,fijne dag,lief kroontje maakte je,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Alice! Ik kende je blog nog niet, maar kwam hem vandaag tegen via CurlyCreative! Hele leuke blog! Lekker vrolijk! Ik ga je zeker volgen! Ik heb zelf ook een blog over kringloopwinkelen. :)
    Schattig trouwens zeg, dat kroontje! Dit had ik als kind helemaal geweldig gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen