maandag 18 april 2011

Digitaal nachtkastje

Mijn man noemt het "De Tafereeltjes van Alice".

En ik maak ze al zolang ik me kan herinneren.
Mijn eerste tafereeltje dat ik me kan herinneren ging over Pinksterbloemen.
Ik plukte ze met mijn grootmoeder en nam ze mee naar huis.
Daar zocht ik een mooi vaasje en een natuurboek over Pinksterbloemen op.

Op mijn nachtkastje stalde ik alles uit, een paars kleedje, het boek; opengeslagen op "De Pinksterbloem" en het vaasje met pinksterbloemen.

Ik herinner me dat ik er gelukzalig naar kon kijken,
steeds weer naar zoveel schoonheid dat in mijn hoofd zo mooi bij elkaar paste.
En dat doe ik nu nog steeds, mooi dingen bij elkaar leggen.

 

Nu, 25 jaar later gebruik ik "Alice in the appletree" als mijn digitale nachtkastje,
en roep ik niet meer mijn ouders om te komen bewonderen maar jullie!



(en jullie hebben het voordeel dat jullie weg kunnen klikken,
mijn ouders keken weken aan tegen de tafereeltjes!)

2 opmerkingen: